17 Temmuz 2013 Çarşamba

Fotoğrafı ve ismi sosyal medyaya düşünce...

Bahçelievler’de oto kiralama işi yapan Şaban Yavuz’un ismi ve fotoğrafı, Eskişehir’de Gezi olayları sırasında hayatını kaybeden ‘Ali İsmail Korkmaz’ın katili’ diye sosyal paylaşım sitelerinde yayınlanınca hayatı karardı. Kimliği belirsiz kişiler tarafından telefon numarası ve adresleri de yayınlanan Yavuz, her gün telefonla yüzlerce kez ölüm tehdidi alıyor.


Eskişehir’de Gezi Parkı protestoları sırasında öldürülen Ali İsmail Korkmaz’ın katil zanlısı henüz yakalanamadı. Korkmaz’ın katil zanlısı olarak son iki gündür sosyal paylaşım sitelerinde oto kiralama işi yapan Şaban Yavuz’un ismi ve fotoğrafları yayınlanıyor. Söz konusu sitelerde Yavuz’un isim ve fotoğraflarının yanı sıra adres, telefon gibi irtibat bilgilerine de yer veriliyor. Paylaşım sitelerinde konuyla ilgili binlerce yorum yer almaya başladı. Kimileri Yavuz’a küfür ve hakaret içerikli mesaj yollarken, kimileri de ölüm tehditleri savuruyor. Mağduriyetini Cihan Haber Ajansı’na anlatan Yavuz ise, emniyet ve savcılığa başvurmasına rağmen işlem yapılmamasından yakınıyor.


İLK MESAJ ‘YASADIŞI GENÇ’ ETİKETİNDEN


Yavuz, ilk mesajın Facebook’ta ‘Yasadışı Genç’ etiketinden atıldığını söyledi. ‘Yasadışı Genç’ etiketini kullanan kişi ile dün akşam mesajlaştığını ve emniyete bildireceğini söylemesi üzerine bu etiketin siteden ismini ve yayınladığı mesajı sildiğini anlatan Yavuz, savcılığa ve emniyete dilekçe verdiğini anlattı.


Adının ‘katil’ diye yayılmasıyla birlikte yüzlerce kez arandığını ifade eden Yavuz, başından geçenleri şöyle anlattı: “Tehdit telefonlarını dün akşam 17.00 sıralarında almaya başladım. Bir bayan aradı beni. İlk söylediğini anlayamadım. Aradan biraz zaman geçti, bir kişi daha aradı. ‘Ali İsmail Korkmaz’ı sen mi öldürdün?’ dedi. Ben öldürmediğimi söyledim. Sonra sürekli telefon başladı. Londra, Arabistan, Almanya her yerden telefon yağdı. Savcılığa gittim. İfademi aldılar. İnternet sitesinden bu ifadelerin kaldırılmasını istedim. 1,5 – 2 ay süreceğini söylediler. ‘Hemen kaldırın’ dedim. İşyerime gidemediğimi anlattım.”


‘MİT GÖREVLİSİ OLDUĞUNU SÖYLEYEN BİRİSİ BENİ ARADI’


MİT’ten bir görevlinin kendisini aradığını kaydeden Yavuz, “Kod adının ‘Şahin’ olduğunu söyleyen bir kişi benimle telefonda konuştu. ‘İnternette böyle bir haber var, aslının olmadığını biliyoruz’ dedi. ‘Aileniz ve çocuklarınızla bulunduğunuz yeri 15 gün terk edin’ dedi. Ben de savcılığa suç duyurusunda bulunduğumu söyledim. Koruma istediğimi söyledim.” ifadelerini kullandı.


Mesajın Facebook’ta yayınlandığını belirten Yavuz şöyle devam etti: “Yasadışı Genç diye birisi yayınlamış. Benim Ali İsmail Kormaz’ı öldürdüğüme dair bir iddia yayınlamış. Korkmaz’ın kafasını tekmeleyenler arasında benim olduğumu iddia etmiş. Adresimi, telefonumu, annemin adını, soyadını paylaşmış sitede. Ben Eskişehir’e ömrümde gitmedim. Yasadışı Genç ile yazıştım. O da başkasından kopyaladığını söyledi. Sonra o yayından kaldırdı o ifadeleri. Telefonu açan küfretmeye başlıyor. Katil olmakla suçluyorlar. İşyerini arayanlar var. Böyle bir şey olsa emniyet beni alırdı. Olayın olduğu tarihi de bilmiyorum. Olayın olduğu tarih söylensin burada olduğumu ispatlarım. Oto kiralama işi ile uğraştığım için düşman sahibi olabiliyorsunuz. Ama kim yaptı bilmiyorum. Ailemi baldızıma gönderdim, Evi boşalttım. Çok mağdurum. Suçsuz yere yargılandığım için diyecek bir şey bulamıyorum. Beni yargılayanlara soruyorum; siz suçsuz bir insanı yargıladığınız için vicdanınız rahat mı?”



Fotoğrafı ve ismi sosyal medyaya düşünce...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder