23 Temmuz 2013 Salı

Hastanede akılalmaz olay!

Siirt‘te sarılık teşhisiyle hastaneye kaldırılan 6 günlük bebeğin taburcu hazırlığı yapıldığı sırasında serum bandajı alınırken makasla kesilen parmağı Konya’da yerine dikildi. Cemre bebeğin kopan parmağı ambulans helikopterle Konya’ya getirildi. Parmak, Medicana Hastanesi’nde Prof. Dr. Cevat Tunç Öğün tarafından yerine dikildi.


 


Siirt‘te yaşayan 24 yaşındaki anne Esra Nas, 8 aylık doğan bebeği Cemre Nas’ı kontrol amaçlı özel birhastaneye götürdüğünü belirterek; “Sarılık teşhisi konan ve bir gün hastanede kalan bebeğim, ertesi gün kendi isteğimle taburcu edildi. Bebeğimi eve götürmek için taburcu işlemlerini başlattım. Kızımın koluna serum için bandaj yapmışlardı. Görevliden çıkartmasını istedim. Bandajı makasla keserken kızımın parmağını da kesti.” dedi.


Bebeğinin elini kanlar içinde görünce büyük şok yaşadığını anlatan Esra Nas, ”O an korkumdan dışarı koştum. Ağladım, dondum kaldım. Ne yapacağımı şaşırdım. Oradan bebeğimi alıp devlet hastanesine götürmüşler. Güvenlik görevlileri de bana üzerimdeki şoku atlattıktan sonra bebeğimin hastaneye götürüldüğünü söyledi. Eşimle birlikte hastaneye gittik. Orada bebeğimin parmağının koptuğunu öğrendim. Bizi acil olarak Diyarbakır Devlet Hastanesi’ne sevk ettiler. Oradan da ambulans helikopter ile Konya’ya gönderdiler.” diye konuştu.


Şimdi bebeğinin parmağının iyileşmesi için beklediklerini ifade eden Esra Nas ”Bebeğimin parmağını kesen personelin kim olduğunu bilmiyorum. Ama Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulunduk.” açıklamasında bulundu.


4 SAAT SÜREN BAŞARILI OPERASYONLA YERİNE DİKİLDİ


Oldukça zor geçen bir ameliyatın ardından bebeğin kopan parmağının yerine dikildiğini ifade eden Özel Medicana Hastanesi Ortapedi ve Travmatoloji Uzmanı Prof. Dr. Tunç Cevat Öğün, şunları söyledi: “Bebeğin sol el baş parmağı uç bölüme yakın yerden kesilmiş ve kopmuştu. Hastamızı sabaha karşı acil ameliyata aldık. Yaklaşık 4 saat süren ameliyat sonrasında kopan parçayı yerine diktik. Bu tür ameliyatları yani kopan uzuvlara parmak, el, kol, bacak yerine dikilmesi ameliyatlarını çok sık yapıyoruz. Fakat bu onlardan farklılık gösteriyordu. Hastanın yaşı ve damar çapı da küçüktü. Damar yapıları çok ince olduğu için teknik açıdan oldukça güç bir ameliyattı. Nitekim en kibar mikro cerrahi aletlerimizde dahi oldukça zorlandık. Aletler büyük kalıyor. Hatta mikroskobun büyütmesi bile maksimumda iken yetersiz kalıyordu. Dolayısıyla bizi biraz uğraştırdı ama neticede onarımları gerçekleştirip parmağı diktik.”


Böyle bir ameliyatı ilk kez yaptığını ifade eden Öğün, “Dünyada ilk mi bilmiyorum. Ama emin olamıyorum. Bu kadar küçük yaşta bir bebeğe replantasyon yapılması varsa bile çok çok az sayıdadır. İlklerden biri olabilir diye düşünüyorum. Ben yaptığım araştırma neticesinde bulamadım ama detaylı tarama yapmak lazım.” dedi. Prof. Dr. Öğün, bebeği 10 gün hastanede gözlemleyeceklerini sözlerine ekledi.


CHA



Hastanede akılalmaz olay!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder