5 Temmuz 2013 Cuma

Meclis bahçesinde 'başörtülü kadına taciz' kavgası

AK Parti Kütahya Milletvekili Kavuncu’nun asistanı Çiğdem Demirkol saat 19.30 sıralarında Meclis’ten ayrılırken muhalefet kulisinin çıkışının önünden geçti. Bu sırada CHP Trabzon Milletvekili Volkan Canalioğlu’nun danışmanı Emrah Tufanlı ile CHP İl Örgütünde çalışan soy adı belirlenemeyen Niyazi isminde bir kişinin konuşmasına şahit oldu. Demirkol’un anlatımına göre önlerinden geçerken ‘yaşlı olan bey’ (Niyazi) ‘öndekine’ (Emrah Tufanlı), “Beni camiye mi götürüyorsun? Beni camiye götürme. Orada içki içiyorlarmış” dedi. Çiğdem Demirkol, ‘arkasına döndüğünde’ ise AK Parti İstanbul Milletvekili Muhammed Çetin’i gördü. Demirkol, “Sayın vekil kulise doğru iniyordu. Arkama döndüğümde sayın vekilin de baktığını gördüm. Onlara (CHP’lilere) ‘Bu bir taciz değil mi? Ne yapmaya çalışıyorsunuz? dedi”. Çiğdem Demirkol, “Asla darp olmadı. (CHP’lilerin) Bana şahsi bir hakareti olmadı. Kendisinin (Muhammed Çetin) kızdığı, bize değilse, müslümanlara değilse neden böyle bir şey var? Neden direk bana söylemediniz. Bir bayandan mı bunun acısını çıkarıyorsunuz? Ben taciz olarak algıladım” diye konuştu. İki CHP’linin kendi aralarındaki konuşmasını başörtülü olan Çiğdem Demirkol’a “hakaret” olarak kabul eden AK Parti’li Muhammed Çetin, Demirkol’dan özür dilenmesini istedi. Ancak CHP’lilerin dilememesi üzerine tartışma alevlendi. CHP’li Emrah Tufanlı’nın anlatımına göre ise Niyazi, “arabanın nerede olduğunu” sordu. Tufanlı da, “Araba caminin arkasında, fazla yürümeyeceğiz” dedi. Ancak arada Çiğdem Demirkol’un iddia ettiği gibi cami ve içki ile ilgili birşey söylenmedi.


GAZETECININ CEP TELEFONUNU ALDI


Basın kapısının da bulunduğu kulisin girişinde tartışma devam ederken Kanal B kameramanı İhsan Can, cep telefonu ile görüntü almaya başladı. Can’ın çekim yaptığını fark eden AK Parti’li Çetin tepki gösterdi. Can’a kim olduğunu ve neden çekim yaptığını sordu. Can ise gazeteci olduğunu ifade etti. Bunun üzerine Muhammed Çetin, Can’ın telefonunu elinden aldı. Çetin, polis çağırarak kulise gitti. Olayın büyümesi üzerine CHP’li milletvekilleri devreye girdi. CHP Tunceli Milletvekili Hüseyin Aygün ve CHP İstanbul Milletvekili Ali Özgündüz kuliste AK Parti’li Çetin ile tartıştı. Aygün, Çetin’e kameramanın cep telefonunu alamayacağını, gazetecinin görevini yaptığı söyledi. Bir süre sonra kameraman Can’ın cep telefonu kendisine iade edildi. Ancak cep telefonunun içindeki bazı görüntülerin silindiği belirtildi.


“KAPALI BAYANA HARAKET ETTILER”


CHP’liler, Çetin’in CHP’lileri darp ettiğini iddia etti. Çetin ise, “Kapalı bir bayana hakaret eden adam var. Özür dileyeceğim dedi. Ben de ‘benden değil bayandan özür dile’ dedim. O sırada bayan ‘çekim yapılıyor’ deyince telefonu istedim. Darp yok ortada” diye konuştu. Kavga TBMM İdare Amiri Salim Uslu’ya da yansıdı. Uslu güvenlik kameralarından elde edilen görüntüleri CHP’li vekillere izlettirdi. Görüntülerde kameramana darp olmadığı ancak telefonu elinden zorla almaya çalıştığı görüldü.



Meclis bahçesinde 'başörtülü kadına taciz' kavgası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder